eTwinning "Uz čitanje riječi rastu 3 / Words grow by reading 3 "
UČENICI 8.B RAZREDA UVELI SU UČENIKE 4.A I 4.B RAZREDA U SVIJET PRIČA IZ DAVNINA IVANE BRLIĆ MAŽURANIĆ
Naši učenici 4.a i 4.b razreda za lektiru mjeseca studenoga imaju Priče iz davnine. Kako bi ih zainteresirali i potakli na čitanje ovih prekrasnih priča naše spisateljice Ivane Brlić Mažuranić, učenici 8.b razreda čitali su im i predstavili svoje slikovnice koje su nastale na satu Hrvatskoga jezika, na temelju Ivaninih priča Kako je Potjeh tražio istinu i Lutonjica Toporko i devet župančića, kad su osmaši bili šestaši.
Uz slušanje priča, četvrtaši su mogli vidjeti kako slikovnice izgledaju na papiru, ali i u digitalnom obliku.
________________________________________________________________________
MJESEC HRVATSKE KNJIGE U OŠ TRNJANSKA
U svrhu poticanje čitanja, razvoja čitalačkih kompetencija te razvijanje interesa za knjigu i čitanje, u našoj školi obilježio se Mjesec hrvatske knjige.
Kako bismo im od prvog razreda poticali interes za čitanje, učenicima prvog razreda priredili smo malo iznenađenje. Slikovnice im ovaj put nisu čitale ni učiteljice ni knjižničarka, nego učenici 4.a i 4.b razreda. Kako je to Vuk obilazio svijet, gdje je bio i što je sve vidio saznali su od učenika 4.b, a zašto Vuk nije volio čitati i je li na kraju zavolio saznali su od učenika 4.a razreda.
Učenike 3., 4.a i 4.b razreda knjižničarka je uključila u Bookmark Exchage project. Tema ovogodišnjeg projekta je READING FOR GLOBAL PEACE AND HARMONY. Uvod u radionicu bila je Pjesma za svu djecu svijeta Grigora Viteza. Nakon razgovora o doživljaju pjesme, učenici su izrađivali straničnike koje će razmijeniti s učenicima škole iz Portugalu. Trećaši su svoje straničnike na zadanu temu oslikavali flomasterima i bojicama, a četvrtaši flomasterima i tušem. Knjižničarka će straničnike s nacrtanim golubicama mira, licitarskim srcima, Vučedolskim goloubicama, maslinovim grančicama… plastificirati i poslati u Portugal.
____________________________________________________________________________________________________
eTwinning "Uz čitanje riječi rastu 1 / Words grow by reading 1 "
"ROBINSON CRUSOE" U STRIPU
Učenici 6.b razreda su lektiru D.Defoea „Robinson Crusoe“ prikazali stripom. Povodom obilježavanja Godine čitanja 2021., a u suradnji s Knjižnicom Savica, izložba stripova naših učenika bit će postavljena u kolovozu u Knjižnici Savica.
______________________________________________________________________________
"PRIČE IZ DAVNINE" - PROJEKT UČENIKA 4. I 6.B RAZREDA
U srijedu, 27.5.2021. Ivana Brlić Mažuranić ušetala je u učionice 4. i 6.b razreda. S obzirom na to da četvrtaši i šestaši čitaju kao lektirno djelo njezine divne priče, dogovorili smo zanimljiv zajednički projekt. Zadatak je bio da jedni drugima predstavimo Priče iz davnine za zanimljiv način. Tako su četvrtaši dramatizirali „Šumu Striborovu“, a bilo je tu i stripova, lektira iz vrećice, iz pisma…, dok su šestaši napravili digitalne ( u programu Bookcreator) i tiskane slikovnice na temelju priča „Kako je Potjeh tražio istinu“ i „Lutonjica Toporko i devet župačnića“.
Učenici su uživali kako u svojem radu i prezentaciji, tako i u radovima svojih prijatelja iz četvrtog, odnosno šestog razreda, a učiteljice su bile jako ponosne na njih.
(Slikovnice učenika 6.b razreda možete u digitalnom obliku (pdf) pronaći na dnu ove stranice i pročitati.)
__________________________________________________
NOĆ KNJIGE 2021.
U petak 23. travnja održana je jubilarna, 10. Noć knjige. Tema ovogodišnje noći knjige bila je ljekovita moć knjige. U našoj školi obilježili smo je nizom aktivnosti i radionica.
Prvašićima je knjižničarka čitala slikovnicu G. Antonini, „Zagrli me sad!" Ova neobična priča o nimalo strašnim čudovištima koji uživaju u zagrljaju poučit će mališane kako razmijeniti misli i osjećaje. Nakon čitanja i razgovora o pročitanome, učenici su crtali svoje omiljeno čudovište-zagrljanca.
Učenicima 2.a i 2.b razreda knjižničarka je čitala slikovnicu N. Vađić, „Sretno srce". Slikovnica pomaže djeci razvijati svijest o emocijama, uči ih mijenjati emotivno stanje iz negativnog u pozitivno bez potiskivanja ili nametnutog straha od kazne. Učenici su imali zadatak pogoditi završetak priče i crtali su svoja sretna srca.
Knjižničarka je učenicima 3. razreda čitala priču „Razmirice“ iz knjige M. Milčec, Svaka je mrvica važna. Nakon čitanja, učenici su, radeći u paru, morali napisati kraj priče, odnosno kako bi oni riješili razmirice između dva mala gavrana.
Na kraju radionica, naši su učenici zaključili da knjige itekako mogu biti ljekovite! Mogu nas utješiti, razveseliti, ohrabriti, odljutiti, pomiriti….
Za učenike 4. – 8. razreda organizirali smo školski nagradni natječaj „Izradi svoju ljekovitu e- knjigu!“ Pristigle su nam lijepe i ljekovite eknjiga, a za one najljekovitije učenici su osvojili nagrade.
https://nocknjige.hr/program.php?program_id=5887
________________________________________
NAŠI PRVAŠIĆI OBILJEŽILI SU MJESEC HRVATSKOGA JEZIKA (21.2. - 17.3.)
Učenici 1. razreda obilježili su Mjesec hrvatskoga jezika.
Pošto su naučili cijelu abecedu, knjižničarka im je čitala slikovnicu „Životinjska abeceda“. Nakon čitanja i razgovora o slikovnici, imali su radionicu izrade straničnika. Knjižničarka im je straničnike plastificirala i podijelila.
_____________________________________________________________________________
ZAGREBAČKA PRIČA U 6.B RAZREDU
Lektiru Zagrebačka priča obradili smo tako što su učenici izradili društvene igre kod kuće koje su donijeli u školu. Na nastavi smo odigrali sve igre. Učenici su uživali obrađujući lektiru na ovakav način.
________________________________________________
SVJETSKI DAN ČITANJA NAGLAS
Svjetski dan čitanja naglas obilježili su učenici 6.b razreda. Za mjesec siječanj čitali su lektiru po izboru koja nam je poslužila i za obilježavanja ovoga dana. Zadatak je bio da na list papira prepišu i pročitaju naglas citat ili ulomak koji ih se najviše dojmio ostalim učenicima u razredu. Na kraju smo citatima i ulomcima ukrasili i naš razredni pano.
_____________________________________________________________
MJESEC HRVATSKE KNJIGE U OŠ TRNJANSKA
Povodom Mjeseca hrvatske knjige, a u svrhu poticanje čitanja, razvoja čitalačkih kompetencija te razvijanje interesa za knjigu i čitanje, u našoj školi provodili smo razne aktivnosti. Ovogodišnja tema bila je „Razlistaj se“. Ne samo da su se razlistale knjige, nego se razlistala i cijela naša škola.
Učenicima 1., 2.a i 2.b razreda čitala sam slikovnicu „Kastor vrtlari“. Kastor voli biljke. Kad mu je cvijet na prozoru uvenuo, odlučio je posaditi grah. Naravno, u tome mu pomaže mali dabar Frippe. Nekoliko zrna graha, posudica s vodom, lončanica, zemlja, kantica za zalijevanje i malo strpljenja – to je sve što vrtlaru treba. Frippe ne može dočekati da mladice graha napokon niknu. A onda ni obilna gozba nije daleko! Nisu samo Kastor i Frippe posadili grah, nego i naši prvaši i drugaši. Uz malo strpljenja, razlistat će se grah i na prozorima njihovih učionica.
Učenici 6. i 7. razreda su se "raskvizali". Rješavali su kvizove koje su pripremile vrijedne knjižničarke Knjižnice Savica i Bibliobusa.
Učenice 7.razreda ukrasile su jedan školski pano. Razlistali su kosu lijepe Kolarove Breze, dok su učenice 6.b razreda ukrasile drugi školski pano tako što su povezale nastavno gradivo prirode s temom „Razlistaj se“. Na panou se osim prekrasne haljine od lišća, razlistala i jesenska pjesmarica koju su same osmislile i napravile.
S učenicima 6.b razreda i ove godine održala sam čajanku u školskoj knjižnici. Učenica Lara Majer predstavila je prijateljima iz razreda svoj roman „Tri generacije Tudora.“ Uz svjetlost svijeća, srednjovjekovnu glazbu u pozadini, keksiće i topli čaj, Lara nas je radnjom svoga romana, likovima koje je predstavljala pomoću Lego kockica, zadatcima koje je osmislila za nas… odvela u neka davna vremena.
Ukupno: 286177
Ovaj mjesec: 2507
Ovaj tjedan: 280
Danas: 95
Pomoć mladima |
Korisno za učitelje |
> Učitelji.hr |
> Zlatna djeca |
> Zbornica |
> Web 2.0 u RN |
Lektire |
Obrazovanje |
Dnevni tisak |