preskoči na sadržaj

Osnovna škola Trnjanska Zagreb

 

24. 10. 2024.

U sklopu projekta Zdravo domaćinstvo i prevencija pretilosti, učenici 1.razreda su pekli zdrave tople sendviče.

 

________________________________________________________________________________________________

19. 4 . 2024.

Učenici 7. razreda povezali su projekt Zdravo domaćinstvo i prevencija pretilosti s nastavnim predmetom Kemija. Naučili su izračunati masene udjele sastojaka u smjesi. Nakon što su točno izračunali sastav zdravog kolača od jabuka i mrkvi,  kolač su ispekli i, naravno, s guštom pojeli.

12 3.2024. 

 
Učenici 5a. razreda, uz podršku profesorice Sunčice Dropulić, pripremali su zdravi namaz od lješnjaka / zdravu nutellu i palačinke s integralnim brašnom.

26.2.2024.

U sklopu projekta Zdravo domaćinstvo i prevencija pretilosti, učenici 6.razreda su s profesoricom Zrinkom Ramljak Radić pekli zdrave muffine od jabuka.

1 .2. 2024.

U sklopu školskog projekta "Zdravo domaćinstvo i prevencija pretilosti", učenici 1.a i 1. b razreda pekli su s učiteljicom Ninom Vajdić zdrave pirove palačinke. Pridružila im se i teta kuharica koja je željela naučiti kako napraviti zdravije palačinke. Većina učenika bila je zadovoljna okusom i zabavom. Nadamo se da će se u mliječnim obrocima i užinama naći što više zdravijih opcija.

 

 

 

________________________________________________________________________________________

16. 6. 2023.

Učenici 6. razreda su u sklopu projekta "Zdravo domaćinstvo i prevencija pretilosti" pripremali zdrav doručak. s razrednicom Jasenkom Runje.
Napravili su proteinske palačinke s integralnim brašnom i mazali ih s domaćim pekmezom od jagoda, pet različitih žitarica s bioaktivom i zdrave tekuće smoothie za dobro i zdravo jutro! 
 

9. 6. 2023.

Učenici 4. a i 4. b razreda, u sklopu projekta "Zdravo domaćinstvo", napravili su zdrave namaze koje su mazali na integralne krekere. Učiteljice Ivančica i Kristina naučile su ih kako jedan obrok može biti brz, zdrav i ukusan.
 
 
24. 5. 2023.
 
Učenici 7.razreda su u sklopu projekta "Zdravo domaćinstvo i prevencija pretilosti" pripremali hladnu salatu od tune. s profesorom Leonom Novakom.
Koristili su durum pšenicu, tunu, vrhnje i umak sa smanjenim udjelom masti, ljubičasti luk, papriku, kukuruz i začine.
Jelo je bilo jednostavno i brzo gotovo, a učenici su rado aktivno sudjelovali u pripremi i čišćenju, ali i degustaciji. Naposljetku, što je najvažnije, ugodno su se podružili u nešto opuštenijoj atmosferi. :)
 

12. 5. 2023.

Uenici 8. b razreda su, u sklopu školskog projekta " Zdravo domaćinstvo i prevencija pretilosti ", s profesorom Jeronimom Petrovićem pripremali filete skuše s kuhanim krumpirom, blitvom i brokulom, prodinstanim na maslinovom ulju.

Što su učenici naučili:

- kako održavati posuđe od ljevanog željeza „gusa“, od nehrđajućeg čelika „inoksa“ i od aluminija s premazom protiv lijepljenja „teflona“, plastike iz grupe plastomera

- zašto stranu filea bez kože pečemo prvu

- kako spriječiti da brokula ne izgubi žarku zelenu boju „klorofil“ nakon kuhanja

Skuša je izuzetno povoljna plava riba, bogata nezasićenim omega 3 i 6 masnim kiselinama, vitaminom D, jodom i kobaltom.

Blitva je bogata vitaminima i mineralima, naročito vitaminom A i K te željezom i magnezijem, te sadrži najmanje 13 različitih antioksidansa.

Brokula je niskokalorična namirnica koja sadrži obilje hranjivih tvari uključujući neprobavljiva prehrambena vlakana, vitamine A, C i K te minerale folnu kiselinu, kalij i željezo.

 

31. 3. 2023.

 
Učenici 3. razreda produženog boravka pripremili su popečke od tikvica i krumpira s učiteljicom Tatjanom Martinko. Tikvice i krumpire su ogulili, naribali i posolili, a zatim umijesili tijesto od jaja i brašna. Ocijedili su naribane tikvice i krumpire te ih umiješali u tijesto i stavili peći u pećnicu na 200 °C. Nakon 30 minuta pečenja sočne popečke su pojeli.
Učenici su svi aktivno sudjelovali, gulili su, ribali, miješali i na kraju sve počistili.
 

 

17. 3. 2023.

Učenici 5. razreda, u sklopu školskog projekta „Zdravo domaćinstvo i prevencija pretilosti", pripremali su energetske kuglice od suhog voća s profesoricom Zrinkom Ramljak.
Aktivno su sudjelovali u svakom trenutku pripreme kolača, rezali, miješali, a na kraju i oprali suđe te, ono što je najbitnije, degustirali plodove svoga rada.
Učenici su koristili datulje, suhe smokve, banane, naranče, orahe i bademe. Za kraj kuglice su umiješali u kokos.
Učenici su bili iznenađeni okusom i slatkoćom kolača u kojega nije dodavan šećer.
 

 

 31. 1. 2023.  

Učenici 8. a su, u sklopu školskog projekta " Zdravo domaćinstvo i prevencija pretilosti ",  pekli  zdrave lazanje. Osim standardnih sastojaka, ove lazanje sadržavale su puno povrća: paprike, rajčice, tikvice, luka, mrkve... Kako ispeći zdrave lazanje, naučio ih je profesor Ivan Vukoja.

 

20. 1. 2023.

Učenici 1. razreda produženog boravka su u sklopu školskog projekta " Zdravo domaćinstvo i prevencija pretilosti " radili zdrave čokoladne keksiće. Keksići su zdravi jer su zaslađeni prirodnim zaslađivačem (med ili javorov sirup), od brašna jedino integralno i rižino dolaze u obzir, obogaćeni čokoladom sa 70% kakoa okusom naranče, narančinim sokom i koricom limuna te orasima. Sve to daje im bogatstvo mirisa i okusa. Učenici su uživali u pripremi. Bili su malo skeptični što se okusa tiče, ali su ih keksići oduševili te su tražili još i još i još.

 

9. 12. 2022.
 
Učenici 2. razreda su izrađivali smoothie od mlijeka i voća zajedno sa svojom učiteljicom Jasnom Haraminčić Kleščić.
 

1.12.2022.

U sklopu školskog projekta "Zdravo domaćinstvo i prevencija pretilosti" učenici 8. a jednoglasno su odlučili napraviti desert omiljen svima, cheesecake. Pod vodstvom profesorice Martine Bikfa, odijelili su se u dvije skupine, na djevojke i dečke. Djevojke su već u startu imale malu prednost, budući da su imale sve potrebne sastojke. Natjecanje je moglo započeti! Niko i Anja krenuli su s usitnjavanjem keksa. Primijenili su različite metode, ali jednako učinkovite. Dok su dečki pažljivo čitali upute, vrijedna Barbara već je krenula s izradom snijega od bjelanjaka. Lara, Lana i Korina bile su zadužene za kremu, najslađi dio kolača. Nakon što su izvadili kolač iz pećnice, Juraj, Filip i Adrian još su jednom, za svaki slučaj, provjerili je li dovoljno pečen. Miris koji se širio školom razredniku je bio znak da se u podrumu nešto događa te je na oduševljenje svog razreda pristao prvi degustirati kolače i odlučiti koji je bolji. Razrednik je s osmijehom na licu ustanovio da su oba odlična, ali kolač djevojaka je ipak bio malčice ukusniji.

 

28. 11. 2022. 
 
Učenici 8. b razreda pohali su jabuke.Podijelili si se u radne grupe: guljenje jabuka, oblikovanje, pravljenje smjese, pohanje. Kako napraviti jabuje u šlafroku, naučio ih je profesor Marin-Marko Marendić.
 

 

25. 11. 2022. 

Učenici 8. a razreda su, u sklopu školskog projekta "Zdravo domaćinstvo i prevencija pretilosti", sa svojim razrednikom Branislavom Mihajlovskim imali zanimljiv dan u kabinetu Domaćinstva. Kuhali su i slatko i slano. Mirisi kotačića od jabuka u lisnatom tijestu, s vanilija šećerom ,topljenom crnom čokolada s pekmezom od smokava širili su se cijelom školom, dok su slani krekeri od domaće lisnatog tijesta nestali za tren. smiley

 

23. 11. 2022. 

Učenici 6. razreda su, u sklopu školskog projekta "Zdravo domaćinstvo i prevencija pretilosti", s profesoricom Vesnom Dobrinić pravili  zdravu voćnu salatu. Nasjeckali su razno voće, dodali usitnjene bademe, med, svježi sok od limuna i naranče. Sve su lijepo dekorirali i pojeli. smiley

 

 

16. 11. 2022.

Učenici 8. b razreda su s profesoricom Sunčicom Dropulić, u sklopu školskog projekta "Zdravo domaćinstvo i prevencija pretilosti", radili chia puding. 

Zanimljivo je da nijedan učenik prije nije to jeo niti čuo za chia sjemenke, a tjedan nakon nekoliko ih je podijelilo informaciju da sada to redovito jedu za doručak i da im je jako ukusno. Chia sjemenke su pune vlakana i aminokiselina i veliki su izvor omega 3 (čak više nego u lososu), magnezija, fosfora, kalcija i proteina - sve potrebno za rast i razvijanje kostiju i mišića. Od dodataka su koristili pire od banane sa sokom svježe cijeđene mandarine, banane, borovnice, šipak, mandarine, kokosove pahuljice i maslac od orašastih plodova. Svi učenici su sudjelovali u sjeckanju voća, miješanju sjemenki s biljnim mlijekom te su na kraju očistili cijelu kuhinju. Sami su izrađivali svoje časice i birali voće i dodatke koje će koristiti. Svima je bilo ukusno i fino.

 

 

11. 11. 2022.

Učenici 3. razreda su za školski projekt "Zdravo domaćinstvo i prevencija pretilosti" pekli kukuruznu zlevanku. Učiteljica Petra Crnjević Trstenjak samo je nadzirala postupak. Sami su čitali recept i dodavali sastojke. Jedva su dočekali da se kolač ispeče. Nestao je brzinom svjetlosti.

 

 

4. 11 .2022.

Učenici 1. razreda su u petak pod satom INA, za školski projekt "Zdravo domaćinstvo i prevencija pretilosti", izrađivali paštetu od tune s učiteljicom Luci Plenković Omerso. Obzirom da su mali, u izradi paštete sudjelovali su čisteći luk, guleći jaja te dodavanju ostalih sastojaka kao što je tuna, putar, senf, parmezan, orasi, limunov sok i dr.. Učenici su naučili zašto su navedeni sastojci zdravi za naš organizam. Slagali su kukuruzni kruh u posudu za tostiranje. Nakon izrade paštete jedva su dočekali da je degustiraju. Iako nisu svi ljubitelji ribe, složili su se da je pašteta ukusna i slasno su je pojeli.

 

26.10.2022.

Učenici 5. i 6. razreda su na izvannastavnoj aktivnosti  Domaćinstvo, za školski projekt ,,Zdravo domaćinstvo i prevencija pretilosti'', ispekli palačinke od rižinog brašna, a učenici 7. i 8. razreda palačinke od raženog brašna. Te vrste brašna ne sadrže gluten i zahtijevaju dodatnu pažnju prilikom pečenja. Trud se je isplatio jer su ove zdrave palačinke bile svima vrlo ukusne.

 

 

12. 10. 2022.

Učenici 5. razreda su se na nastavnom satu Prirode, u okviru školskog projekta ,,Zdravo domaćinstvo i prevencija pretilosti'', upoznali s nekoliko zdravih namirnica: pirovo brašno, sjemenke sezama, suncokreta i lana, smeđi šećer, jogurt, maslinovo i suncokretovo ulje, kvasac, sol. Svaki učenik dobio je zadatak istražiti na internetu i dostupnoj literaturi jednu od ovih namirnica. Učenici će tako istražiti kakva je to žitarica pir, koje vrste brašna postoje, koje vrste žitarica imaju manji udio glutena, zašto je zdraviji smeđi šećer od bijelog, što sadrže sjemenke sezama, suncokreta i lana te zašto su dobre za zdravlje, kako se proizvodi i čuva maslinovo ulje, koje još vrste ulja postoje, kako se proizvodi i zašto je zdrav jogurt, kako u proizvodnji kruha i peciva sudjeluju gljivice kvasci, kako se dobiva morska sol i zašto je ne smijemo konzumirati previše. Nakon podjele zadataka i uputa za izradu plakata o navedenim namirnicima, učenici su timskim radom zamijesili tijesto od pirova brašna i sjemenki. Zatim su izdradili peciva raznih oblika, ispekli ih i u slast pojeli. Na ovaj način ujedno su obilježili i Dan zahvalnosti za plodove zemlje i Dan hrane.


Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Brojač posjeta
Ispis statistike od 2. 11. 2016.

Ukupno: 283152
Ovaj mjesec: 1785
Ovaj tjedan: 475
Danas: 32
Anketa
Uz Savu najviše volim...




Korisni linkovi





Arhiva dokumenata
CMS za škole logo
Osnovna škola Trnjanska Zagreb / Trnjanska cesta 99, HR-10000 Zagreb / os-trnjanska-zg.skole.hr / ured@os-trnjanska-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju