24. 10. 2024.
U sklopu projekta Zdravo domaćinstvo i prevencija pretilosti, učenici 1.razreda su pekli zdrave tople sendviče.
________________________________________________________________________________________________
19. 4 . 2024.
Učenici 7. razreda povezali su projekt Zdravo domaćinstvo i prevencija pretilosti s nastavnim predmetom Kemija. Naučili su izračunati masene udjele sastojaka u smjesi. Nakon što su točno izračunali sastav zdravog kolača od jabuka i mrkvi, kolač su ispekli i, naravno, s guštom pojeli.
12 3.2024.
26.2.2024.
U sklopu projekta Zdravo domaćinstvo i prevencija pretilosti, učenici 6.razreda su s profesoricom Zrinkom Ramljak Radić pekli zdrave muffine od jabuka.
1 .2. 2024.
U sklopu školskog projekta "Zdravo domaćinstvo i prevencija pretilosti", učenici 1.a i 1. b razreda pekli su s učiteljicom Ninom Vajdić zdrave pirove palačinke. Pridružila im se i teta kuharica koja je željela naučiti kako napraviti zdravije palačinke. Većina učenika bila je zadovoljna okusom i zabavom. Nadamo se da će se u mliječnim obrocima i užinama naći što više zdravijih opcija.
________________________________________________________________________________________
16. 6. 2023.
9. 6. 2023.
Jelo je bilo jednostavno i brzo gotovo, a učenici su rado aktivno sudjelovali u pripremi i čišćenju, ali i degustaciji. Naposljetku, što je najvažnije, ugodno su se podružili u nešto opuštenijoj atmosferi. :)
12. 5. 2023.
Uenici 8. b razreda su, u sklopu školskog projekta " Zdravo domaćinstvo i prevencija pretilosti ", s profesorom Jeronimom Petrovićem pripremali filete skuše s kuhanim krumpirom, blitvom i brokulom, prodinstanim na maslinovom ulju.
Što su učenici naučili:
- kako održavati posuđe od ljevanog željeza „gusa“, od nehrđajućeg čelika „inoksa“ i od aluminija s premazom protiv lijepljenja „teflona“, plastike iz grupe plastomera
- zašto stranu filea bez kože pečemo prvu
- kako spriječiti da brokula ne izgubi žarku zelenu boju „klorofil“ nakon kuhanja
Skuša je izuzetno povoljna plava riba, bogata nezasićenim omega 3 i 6 masnim kiselinama, vitaminom D, jodom i kobaltom.
Blitva je bogata vitaminima i mineralima, naročito vitaminom A i K te željezom i magnezijem, te sadrži najmanje 13 različitih antioksidansa.
Brokula je niskokalorična namirnica koja sadrži obilje hranjivih tvari uključujući neprobavljiva prehrambena vlakana, vitamine A, C i K te minerale folnu kiselinu, kalij i željezo.
31. 3. 2023.
17. 3. 2023.
Učenici su koristili datulje, suhe smokve, banane, naranče, orahe i bademe. Za kraj kuglice su umiješali u kokos.
Učenici su bili iznenađeni okusom i slatkoćom kolača u kojega nije dodavan šećer.
31. 1. 2023.
Učenici 8. a su, u sklopu školskog projekta " Zdravo domaćinstvo i prevencija pretilosti ", pekli zdrave lazanje. Osim standardnih sastojaka, ove lazanje sadržavale su puno povrća: paprike, rajčice, tikvice, luka, mrkve... Kako ispeći zdrave lazanje, naučio ih je profesor Ivan Vukoja.
20. 1. 2023.
Učenici 1. razreda produženog boravka su u sklopu školskog projekta " Zdravo domaćinstvo i prevencija pretilosti " radili zdrave čokoladne keksiće. Keksići su zdravi jer su zaslađeni prirodnim zaslađivačem (med ili javorov sirup), od brašna jedino integralno i rižino dolaze u obzir, obogaćeni čokoladom sa 70% kakoa okusom naranče, narančinim sokom i koricom limuna te orasima. Sve to daje im bogatstvo mirisa i okusa. Učenici su uživali u pripremi. Bili su malo skeptični što se okusa tiče, ali su ih keksići oduševili te su tražili još i još i još.
1.12.2022.
U sklopu školskog projekta "Zdravo domaćinstvo i prevencija pretilosti" učenici 8. a jednoglasno su odlučili napraviti desert omiljen svima, cheesecake. Pod vodstvom profesorice Martine Bikfa, odijelili su se u dvije skupine, na djevojke i dečke. Djevojke su već u startu imale malu prednost, budući da su imale sve potrebne sastojke. Natjecanje je moglo započeti! Niko i Anja krenuli su s usitnjavanjem keksa. Primijenili su različite metode, ali jednako učinkovite. Dok su dečki pažljivo čitali upute, vrijedna Barbara već je krenula s izradom snijega od bjelanjaka. Lara, Lana i Korina bile su zadužene za kremu, najslađi dio kolača. Nakon što su izvadili kolač iz pećnice, Juraj, Filip i Adrian još su jednom, za svaki slučaj, provjerili je li dovoljno pečen. Miris koji se širio školom razredniku je bio znak da se u podrumu nešto događa te je na oduševljenje svog razreda pristao prvi degustirati kolače i odlučiti koji je bolji. Razrednik je s osmijehom na licu ustanovio da su oba odlična, ali kolač djevojaka je ipak bio malčice ukusniji.
25. 11. 2022.
Učenici 8. a razreda su, u sklopu školskog projekta "Zdravo domaćinstvo i prevencija pretilosti", sa svojim razrednikom Branislavom Mihajlovskim imali zanimljiv dan u kabinetu Domaćinstva. Kuhali su i slatko i slano. Mirisi kotačića od jabuka u lisnatom tijestu, s vanilija šećerom ,topljenom crnom čokolada s pekmezom od smokava širili su se cijelom školom, dok su slani krekeri od domaće lisnatog tijesta nestali za tren.
23. 11. 2022.
Učenici 6. razreda su, u sklopu školskog projekta "Zdravo domaćinstvo i prevencija pretilosti", s profesoricom Vesnom Dobrinić pravili zdravu voćnu salatu. Nasjeckali su razno voće, dodali usitnjene bademe, med, svježi sok od limuna i naranče. Sve su lijepo dekorirali i pojeli.
16. 11. 2022.
Učenici 8. b razreda su s profesoricom Sunčicom Dropulić, u sklopu školskog projekta "Zdravo domaćinstvo i prevencija pretilosti", radili chia puding.
Zanimljivo je da nijedan učenik prije nije to jeo niti čuo za chia sjemenke, a tjedan nakon nekoliko ih je podijelilo informaciju da sada to redovito jedu za doručak i da im je jako ukusno. Chia sjemenke su pune vlakana i aminokiselina i veliki su izvor omega 3 (čak više nego u lososu), magnezija, fosfora, kalcija i proteina - sve potrebno za rast i razvijanje kostiju i mišića. Od dodataka su koristili pire od banane sa sokom svježe cijeđene mandarine, banane, borovnice, šipak, mandarine, kokosove pahuljice i maslac od orašastih plodova. Svi učenici su sudjelovali u sjeckanju voća, miješanju sjemenki s biljnim mlijekom te su na kraju očistili cijelu kuhinju. Sami su izrađivali svoje časice i birali voće i dodatke koje će koristiti. Svima je bilo ukusno i fino.
11. 11. 2022.
Učenici 3. razreda su za školski projekt "Zdravo domaćinstvo i prevencija pretilosti" pekli kukuruznu zlevanku. Učiteljica Petra Crnjević Trstenjak samo je nadzirala postupak. Sami su čitali recept i dodavali sastojke. Jedva su dočekali da se kolač ispeče. Nestao je brzinom svjetlosti.
4. 11 .2022.
Učenici 1. razreda su u petak pod satom INA, za školski projekt "Zdravo domaćinstvo i prevencija pretilosti", izrađivali paštetu od tune s učiteljicom Luci Plenković Omerso. Obzirom da su mali, u izradi paštete sudjelovali su čisteći luk, guleći jaja te dodavanju ostalih sastojaka kao što je tuna, putar, senf, parmezan, orasi, limunov sok i dr.. Učenici su naučili zašto su navedeni sastojci zdravi za naš organizam. Slagali su kukuruzni kruh u posudu za tostiranje. Nakon izrade paštete jedva su dočekali da je degustiraju. Iako nisu svi ljubitelji ribe, složili su se da je pašteta ukusna i slasno su je pojeli.
26.10.2022.
Učenici 5. i 6. razreda su na izvannastavnoj aktivnosti Domaćinstvo, za školski projekt ,,Zdravo domaćinstvo i prevencija pretilosti'', ispekli palačinke od rižinog brašna, a učenici 7. i 8. razreda palačinke od raženog brašna. Te vrste brašna ne sadrže gluten i zahtijevaju dodatnu pažnju prilikom pečenja. Trud se je isplatio jer su ove zdrave palačinke bile svima vrlo ukusne.
12. 10. 2022.
Učenici 5. razreda su se na nastavnom satu Prirode, u okviru školskog projekta ,,Zdravo domaćinstvo i prevencija pretilosti'', upoznali s nekoliko zdravih namirnica: pirovo brašno, sjemenke sezama, suncokreta i lana, smeđi šećer, jogurt, maslinovo i suncokretovo ulje, kvasac, sol. Svaki učenik dobio je zadatak istražiti na internetu i dostupnoj literaturi jednu od ovih namirnica. Učenici će tako istražiti kakva je to žitarica pir, koje vrste brašna postoje, koje vrste žitarica imaju manji udio glutena, zašto je zdraviji smeđi šećer od bijelog, što sadrže sjemenke sezama, suncokreta i lana te zašto su dobre za zdravlje, kako se proizvodi i čuva maslinovo ulje, koje još vrste ulja postoje, kako se proizvodi i zašto je zdrav jogurt, kako u proizvodnji kruha i peciva sudjeluju gljivice kvasci, kako se dobiva morska sol i zašto je ne smijemo konzumirati previše. Nakon podjele zadataka i uputa za izradu plakata o navedenim namirnicima, učenici su timskim radom zamijesili tijesto od pirova brašna i sjemenki. Zatim su izdradili peciva raznih oblika, ispekli ih i u slast pojeli. Na ovaj način ujedno su obilježili i Dan zahvalnosti za plodove zemlje i Dan hrane.
Ukupno: 283161
Ovaj mjesec: 1794
Ovaj tjedan: 484
Danas: 41
Pomoć mladima |
Korisno za učitelje |
> Učitelji.hr |
> Zlatna djeca |
> Zbornica |
> Web 2.0 u RN |
Lektire |
Obrazovanje |
Dnevni tisak |