2021-04-27 10:54:17 DAN PLANETA ZEMLJE 2021. Učenici naše škole obilježili su Dan planeta Zemlje. Prvašići su imali niz aktivnosti: sadili su cvijeće u školskom dvorištu, razgovarali o okolišu i recikliranju, rješavali su tekstualne zadatke s cvijećem i izradili mobile Zemlje. Učenici 2.a i 2.b razreda su kroz sve nastavne predmete učili o planetu Zemlji, kako ga možemo očuvati i zaštititi. Trećaši su učili o onečišćenju mora i oceana i njihovim uzročnicima te razgovarali kako možemo pridonijeti zaustavljanju korištenja plastičnih vrećica i boca. Neki učenici su donijeli cvijeće koje su posadili u školskom dvorištu.
Petaši su obilježili Dan planeta Zemlje na satu prirode. Podsjetili su se što su naučili o zraku, vodi, tlu, o obradi tla te o važnosti čistoće okoliša za sav živi svijet na Zemlji. Dopunili su znanje o pesticidima te o organskim i mineralnim gnojivima. Sve svoje zaključke i saznanja izložili su na razrednom panou, a posijali su i razno cvijeće u školskom dvorištu. Neka svaki dan bude Dan planeta Zemlje! .
Učenici 6.a razreda su se na satu prirode i geografije prisjetili svega naučenog i stekli nova znanja o planetu Zemlji. Odgovorili su na pitanja: Kakvog je oblika Zemlja? Koliko iznosi njezina površina? Koji dio površine Zemlje zauzima kopno, a koji dio pokriva voda? Zašto Zemlju nazivamo Plavi planet? Kako Mjesec djeluje na Zemlju? Što su atmosfera, hidrosfera, pedosfera i biosfera? Zatim su izradili maštovit plakat- planet Zemlju pomoću ubrusa, papira iz likovnih mapa i kolaž- papira. Zemlja je naš jedini dom! Učenici 6.b razreda su na nastavi prirode poslušali govor djevojčice Severn Suzuki, ,,Djevojčice koja je na 6 minuta ušutkala svijet''. Ona je davne 1992. godine, na velikoj konferenciji za zaštitu Zemlje održane u Riu, govorila o potrebi mijenjanja životnih navika odraslih. Može se zaključiti da se do danas, 29 godina kasnije, zapravo ništa u svijetu odraslih nije promijenilo! Šestaši dobro znaju da svaki pojedinac može nešto napraviti za čistoću Zemlje te su, podmotom ,, Ponovno upotrijebi, smanji otpad, recikliraj (reuse, reduce, recycle)'', zasukali rukave i krenuli na posao. Na internetu su istražili koje biljke mogu pročistiti zrak i ukloniti štetne plinove u našem domu ili u uredu. To su zeleni ljiljan (Chlorophytum comosum) , sanseverija (Dracaena trifasciata)i zlatni puzavac (Epipremnum aureum). Te subiljke posadili u posudice koje su izradili recikliranjem plastičnih boca od sokova i limenih konzervi. Zatim su ukrasili svoje teglice rolicama od papira. Tehnikom decoupage su ukrasilikošaru izrađenu od starih testova. Svatko od nas može puno učiniti za čistoću okoliša. Sedmaši su obilježili Dan planeta Zemlje tako da su zajedno na Youtube-u poslušali pismo indijanskog poglavice Seattlea iz 1854. g. Te riječi dirnu u dušu svakog ljubitelja prirode, a svakom čovjeku daju poticaj za razmišljanje o ljepoti i vrijednosti prirode. Zatim su osmislili i ispisali svoje eko-poruke koje su izložili na razrednom panou: Neke od eko poruka su: ,,Manje plastike, više fantastike'', ,,Priroda je velika, a čovjek je malen'', ,,Priroda se čuva, a ne čupa'', ,,Zemlja je naš dom, lijepa je kao bombon'', ,,Budi eko, a ne ne'ko tko bi drvo odsjek'o''. Osmaši su na satu kemije obilježili Dan planeta Zemlje tako da su na internetu i u udžbeniku pretraživali odgovore na pitanja: Koja se zanimanja bave zaštitom okoliša? Što je ekologija? Kako nastaju kisele kiše? Što je to učinak staklenika? Što su ozonske rupe? Kojih 10 stvari možemo mi učiniti za naš planet? Što je ekološki otisak? Svoje odgovore i zaključke su izvjesili na razrednom panou. Nakon toga su računali svoj ekološki otisak na web-stranici https://www.footprintcalculator.org/. Nadamo se da će u skorom izboru budućeg zanimanja netko od osmaša izabrati zanimanje koje se bavi zaštitom okoliša.
|
Osnovna škola Trnjanska Zagreb |